Metropolitan Cathedral Brasilia jest wyrazem serdeczności architekta
Oscara Niemeyera. W 1960 roku struktura katedry została zakończona, a tylko 70 m średnicy okręgu i 16 betonowych kolumn były widoczne. Owe kolumny, o parabolicznym przekroju i ogromnej masie 90 t, reprezentują dwoje rąk wyciągniętych ku górze do nieba. Katedra została poświęcona dniu 31 maja 1970 roku. Imponujące jest to, że jest zewnętrznie przezroczysta. Zbliżając się ku wejściu napotkamy cztery rzeźby z brązu 3 metrów wysokości.
Rzeźby te zostały wykonane przy pomocy rzeźbiarza Dante Croce, w 1968 roku. W środku nawy, trzy rzeźby aniołów są zawieszone przez liny stalowe. Według pomiarów i danych najmniejszy anioł ma 2,22 m długości i waży 100 kg. Średnio jeden ma 3,40 m długości i waży 200 kg. Duży ma 4,25 m długości i waży 300 kg. Rzeźby zostały wykonane przez Alfredo Ceschiatti, z pomocą Dante Croce, w 1970 roku. Istne rzeźby, godne podziwu. Biorąc pod uwagę kształt owalny, baptysterium ma ściany pokryte przez panelowe płytki ceramiczne malowane w 1977 roku przez Athos Bulcão. Zakończono dzwonnicami. Jej cztery wielkie dzwony zostały ufundowane przez Hiszpan. Imponujące są witraże. Nawy witraży wykonane są z 16 elementów z włókna szklanego. Kawałki te, w kolorach niebieskim, białym i brązowym, zostały ustawione między kolumny betonowe w trójkąty 10 m od podstawy i 30 m wysokości. Były one malowane w 1990 roku przez Marianne Peretti. Wewnątrz krypty znajduje się reprodukcja Całunu Turyńskiego.
Całun turyński jest kawałkiem czystego płótna lnianego, która została wykorzystana na pokrycie ciała Jezusa Chrystusa po ukrzyżowaniu i zanim został złożony do Grobu Pańskiego. Jest to 4,36 m długości, 1,10 m szerokości.Na tkaninie są plamy krwi ludzkiej, ze śladami Jezusa z Nazaretu i biczowania męki. Tkanina ta jest największym dowodem na to, że Jezus istniał naprawdę i to, co wycierpiał żyjąc. Prawdziwy relikt! Katedra jest otwarta codziennie, można więc korzystać z możliwości nacieszenia oczu bez ograniczeń.